
Kommunene i Indre Namdal har, som de første i landet, opprettet en felles fastlegetjeneste i et eget kommunalt oppgavefellesskap. Opprettelsen krever deltakelse i regjeringens forsøksordning for kommuner. Oppgavefellesskapet er en juridisk enhet med full autonomi over fastlegetjenesten og legevakt for de fire kommuner. Vi har et innovativt fokus med utstrakt bruk av teknologi og digital dialog. Som daglig leder vil du være med å bygge en helt ny virksomhet med nasjonal oppmerksomhet som en mulig løsning for legetjenester i distriktet.
Hovedansvar
Daglig leder har det overordnede ansvaret for den daglige driften av Indre Namdal legetjeneste og legevakt, inkludert administrasjon, personalledelse, økonomistyring og faglig ansvar. Rollen innebærer tett samarbeid med oppgavefelleskapets styre, 7 fastleger, støttepersonell og relevante samarbeidspartnere for å sikre høy kvalitet på tjenestene som tilbys pasientene.
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for drift og utvikling av legetjenesten i henhold til gjeldende lover og forskrifter.
- Budsjettansvar, økonomioppfølging og rapportering til styret/eierkommuner.
- Personalansvar, inkludert rekruttering, opplæring og utvikling av ansatte.
- Sikre at praksisen drives effektivt og leverer tjenester av høy kvalitet.
- Oppfølging av avtaler med kommunen og andre samarbeidspartnere.
- Lede og motivere medarbeiderne til å oppnå felles mål og gode resultater.
- Ansvarlig for internkontroll.
- Ivareta HMS og sørge for et trygt og godt arbeidsmiljø.
- Ha en nøkkelrolle i strategisk planlegging og videre utvikling av virksomheten.
- Organisere og planlegge styremøter i samarbeid med styrets leder.
- Sekretær funksjon i styret og representantskapet.
Kvalifikasjoner:
- Relevant helsefaglig utdanning på minimum bachelornivå.
- Relevant utdanning innen økonomi, ledelse eller tilsvarende. Erfaring kan kompensere for utdanningskrav.
- Erfaring fra lederstilling, gjerne innen kommunale helsetjenester eller relaterte felt.
- Beherske norsk skriftlig og muntlige på et svært høyt nivå.
- Førerkort klasse B
- Ønskelig med erfaring fra arbeid som daglig leder med rapportering til et styre
- God kjennskap til regelverk som gjelder for helsetjenester.
- Gode digitale ferdigheter
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Tydelig, engasjert og motivert leder med evne til å bygge relasjoner og inspirere andre.
- Evne til å arbeide målrettet, strukturert, løsningsorientert og utviklingsorientert.
- Resultatorientert med et øye for detaljer og kvalitet.
- Evne til å håndtere stress og ta beslutninger under press.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende lederstilling i en viktig samfunnsrolle.
- Mulighet til å påvirke og utvikle helsetjenester i Indre Namdal.
- Konkurransedyktige betingelser.
- Et hyggelig arbeidsmiljø med dedikerte kolleger.
- Mulighet for faglig veiledning fra kommuneoverlege.
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Lønn etter avtale
Ved spørsmål om stillingen bes du kontakte styreleder Milda A. Staldvik Mellingen på tlf 454 56 217. Søknadsfrist er 24. august. Lenke til søknadsskjema: https://skjema.royrvik.kommune.no/skjema/RKO016/