Parkeringsavgift i Børgefjellsenteret

Det er innført parkeringsavgift på parkeringsplassene rundt Børgefjellsenteret

Røyrvik kommune overtok deler av veinettet i Børgefjellsenteret (kommunestyrevedtak i sak 35/20). Veistrekket som kommunen har overtatt er fra avkjørsel fylkesvei og frem til servicebygg/heishus. Med overtakelse av veien følger også driftsutgifter til sommer- og vintervedlikehold. I budsjettet for 2022 ble det derfor lagt inn tiltak om bomveiavgift på flere kommunale veier.

For Børgefjellsenterveien innføres parkeringsavgift til erstatning for bomveiavgift da det er en rimeligere etablering og en enklere håndtering enn å anskaffe system for bomveiavgift.

I praksis betyr det at det innkreves parkeringsavgift i perioden 1. november til 30. april på de to parkeringsplassene knyttet til veistrekket mellom fylkesveien og servicebygget/heishuset (se kart på skilt).

Inntektene fra parkeringsavgiften vil utelukkende gå til sommer- og vintervedlikehold av veien.

Parkeringsavgiften kan betales til Røyrvik kommune med VIPPS #660274 eller til kontonummer 4213.56.44859. Avgiften er fordelt slik:

• Dagsparkering kr 50,-.
  • Årskort enkel kr 500,-.
  • Årskort familie (to registreringsskilt i samme husstand: kr 700,-.

Anvisning for betaling finnes på skilt på parkeringsplassene.

Informasjon om parkeringsavgift