OBS! Ekstremværet Ingunn torsdag 1. februar - oppdatert 01.02 klokka 1500

Meteorologisk institutt varsler om ekstremværet Ingunn i indre strøk av Trøndelag torsdag 1. februar.

Toppen av ekstremværet Ingunn er over for denne gangen og vindstyrken meldes avtakende utover ettermiddagen i dag, torsdag.

Det ble varsla om svært kraftige vindkast (oransje nivå) i indre deler av Trøndelag, som ble oppgradert til ekstremt kraftige vindkast (rødt nivå). Som antatt medførte slike vindstyrker, kombinert med snø, strømbrudd og stengte veier. Strømbruddene ble raskt retta av Tensio og enkelte stengte veiforbindelser ble åpna tidlig igjen.

Skolen har vært stengt i dag torsdag 1. februar, men åpner som normalt igjen i morgen fredag.

Steinfjellet, FV773, er fortsatt stengt, men FV764 Skorovatn er åpen for trafikk. Følg med for status på veg her.

På førstkommende lørdag meldes det på ny om mye nedbør og sterk vind og vindkast. Med bakgrunn i varselet pr i dag for lørdag kan vi på nytt forvente strømbrudd og stengte veier. Røyrvik kommunes kriseledelse vil ha nytt statusmøte i morgen klokka 1200 med bakgrunn i varselet for lørdag. Kriseledelsen vil være operativ til over lørdag.

OBS! Farevarsel for betydelig snøskredfare i Røyrvik på fredag. Oransje, faregrad 3. Les varselet fra Varsom.no her.

Hold deg oppdatert om vær, varsler og situasjonen på: